Zhodnocení
1. Drahý den s levným zájezdem
Zde jsem do podrobna rozepsal vlastní zážitek s jednou firmou pořádající levné zájezdy s předváděčkou. Za touto nevinnou předváděčkou je však skrytý velký byznys podnikatelů, citové vydírání pořadatelů s cílem prodat předražené zboží a mnohdy itragické důsledky při reklamaci zboží. Přitom by stačil jednoduchý zákon, který by znesnadnil rychlé uzavírání těchto nevýhodných kupních smluv, více zkonkretizoval jakost zboží a prodloužil dobu možnosti odstoupení od smlouvy. Rovněž by se měl zpřísnit výdej živnostenských oprávnění pro zaměstnance této firmy.
2. Půjč si prst, vrať nám celou ruku!!!
Problém s nebankovními půjčky řeší mnoho obyvatel dnes a denně. Avšak chybí zákon, který by problém lichvy vyřešil. Stačilo by zákonem určit, od kdy se výše RPSN stává lichou. Jak víme, RPSN je vlastně souhrn veškerých nákladů na úvěr včetně úroků.
3. Naučili jsme se žít s Éčky?
Stravování během let je stále složitější, do potravin se přídávají různé konzervanty, ne všechny jsou však zdraví prospěšné. Zboží, která neustále více dovážíme z jiných zemí, však na tyto zásadní informace zapomínají nebo je jednoduše překrucují. Chybí zákon, které by tyto nešvary jasně sformoval a odstranil.
4. Pouliční otravovači
Tzv. "pouliční žebráci" nás obklopují každý den. Většina lidí je přehlíží nebo ignoruje, ovšem najdou se obyvatelé slabší povahy, kteří neodolají a využíjí jednu z "výhodných nabídek". Pak si lámou hlavu, jak se z průšvihu dostat. A přitom by stačilo připravit zákon, kde by se zpřísnili podmínky pro provozovatele obchodní činnosti provozované mimo prostor vymezený k podnikání. Tzn. automatické prodloužení odstoupení od podepsaných smluvních podmínek.
5. Přejme jim, bude přáno i nám
Téma zaměřené na platy a benefity poslanců, senátorů, europoslanců a prezidenta ČR. Osobnosti, které se mění v "pány tvorstva" a jaksi zapomínají na podmínky, ze kterých vzešli. V roce 2011 si sice státní představitelé trochu snížili platy, avšak srovnáme-li objem platu s rokem 2010, zjístíme, že si platy ve skutečnosti snížili o pár desetinek procenta.
Dle mého názoru o jejich platech by měl rozhodovat někdo jiný. Měl by se zrušit celý prezidentský úřad a senát. Poslanecká sněmovna by měla zeštíhlit na 99 poslanců. Výše platu by se měla odvíjet 2*průměrný plat v ČR + prémie/sankce dle hospodářského růstu + rozumně využité benefity. Zrušit platy v klubech, v různých frakcích atd., není potřebné vyplácet tyto zbytečné funkce.
6. Státe, dej půl miliardy a budu se usmívat na bilboardu!!!
Jeden z nejkontroverznějších článků, které jsem napsal, kdy jsem dostal spoustu emailů, proč se vůbec zajímam o tyto jinak diskrétní informace. Přitom zase tak diskrétní nejsou, stačí se podívat na stránky ministerstva financí, kde se každý rok v rozpočtové oblasti objeví podrobná tabulka, kolik která politická strana obdržela finančních prostředků ze státního rozpočtu.
Myslím si, že je nutné okamžitě tyto "dotace stranám" okamžitě zastavit. Politická strana je přece sdružení osob stejného politického smyšlení, které každoročně platí příspěvek. Rovněž je financována ze sponzorských darů, tudíž na kampaně je dostatečně zajištěná. Aby za každý hlas dostala zvolená strana ještě nějaké peníze mě příjde dost nechutné.
7. Za nic nedělání tolik peněz??? (1. část) - Výbory
Zjištění, kolik vůbec máme výboru, mé čtenáře blogu vysloveně zděsilo. Finance, které do výborů odtékají, ještě víc. Důležitost těchto institucí není zase tak velká, abychom do ní vkládali tolik peněz. Je nutné je zredukovat a platy vyšších funkcí zrušit. Poslanec bere abnormální plat, nechtějme jej ještě vyplácet za to, že má jednu nedůležitou funkci navíc.
8. Za nic nedělání tolik peněz??? (2. část) - Podvýbory
Jestliže většinu výborů považuji za zbytečné, pak podvýbory už za nesmysl a dojnou krávu státního rozpočtu. Směšné je už jen to, že některé podvýbory vůbec nezasedali, a přesto jejich předsedové pobírali platy jako by nic. Můj verdikt zní jasně: zrušit nebo úřadovat bez nároku na plat.
9. Za nic nedělání tolik peněz??? (3. část) - Komise a delegace
Zatímco komise by se dali brát jako docela za důležitou instituci parlamentu, u delegace si nejsem tak jistý. Platy jednotlivých členů komisí však jsou nepřiměřené jejich skutečně vykazované práci. I tím si myslím, že poslanec a senátor je dostatečně ohodnocený, aby pobíral další plat. U delegací není potřeba se zúčasťnovat všech nenadálých akcí, žijeme v době, kdy není problém se světem spojit různými moderními telekomunikačními nástroji.
10. Jděte do háje, vy kraje!!! (1. část)
Téma zaměřené na platy zvolených zástupců do krajského zastupitelstva a rozdělení příspěvků jednotlivým politickým subjektům. V současné době se objevují pochybnosti o dotační politice jednotlivých krajů. Především by bylo nutné